tisdag, mars 22, 2011

bota-homosexualitet-appen

Apple har återigen hamnat i hetluften över en applikation i App Store. Denna gång handlar det om en app som ska hjälpa homosexuella att konvertera till heterosexualitet genom Jesus Kristus. (svd)
Bakom står kristna organisationen Exodus, som stoltserar med att under 35 år ha ”hjälpt” familjer som ”drabbats” av homosexualitet. (svd)
Att Apple, som en av världens största trendsetters inom teknik, tillåter en app som ”botar” homosexualitet. Jag vet inte om jag ska skratta eller börja leta efter min haka som jag tappat. Man undrar ju vad det sitter för figurer på Apple? Ett gäng Ortodoxa religiösa fanatiker?
applikation från den religiösa organisationen Exodus International har klassats med betyget 4 +. Betyget står för att program i denna kategori inte anses innehålla något stötande material. (GP)
så nu har över 140 000 skrivit på en protestlista på Change.org.
Jag blir allvarligt väldigt förvånad. jag har tyckt apple är världens bästa företag, kanske det bara är ett litet(stort) misstag eller är bossarna på apple bara intresserade av pengar?

Men saken är ju den att när apple beslutar sig för att ta bort en application så klagar folk på att de censurerar men när de låter en tvivelaktig app gå igenom blir det skandal för att de Inte censurerar. vad vore bäst? att öppna helt och låta allt gå igenom eller stänga ytterligare och hålla säkrare koll på apparna? folk kommer ändå för alltid att gnälla, det är inte så att jag tycker denna appen borde finnas med på appstore. men jag hade inte velat sitta i apples sits.

Intressant? På tal om ,  och sånt, kolla in Kobra från förra veckan!

3 kommentarer:

  1. Gör som jag, gå över till Linux-Ubuntu! Både microsoft och mac står för förmynderi över oss alla. Monopol!

    SvaraRadera
  2. Det bästa är att inte låta företag censurera.

    SvaraRadera
  3. fan vad sjukt.
    du tror inte det är på skämt då? :o

    SvaraRadera