fredag, mars 11, 2011

lärarlegitimation

Jag antar att jag inte är den enda som har haft eller har dåliga lärare. jag minns min franska lärare i grundskolan som inte ville rätta prov eller läxor, därför hade vi knappt några. därför tycker jag det ska bli bra med en lärarlegitimation. synd bara att man inte kan flytta de tröga lärare som trotts sin utbildning är värdelösa men fortfarande får en lärarlegitimation.
Det handlar om onsdagens riksdagsbeslut, att lärare ska ha särskilda legitimationer. De som inte har examen måste sätta sig på skolbänken och läsa in behörighet. (SR ekot)
Jag skulle personligen vilja trycka ner några av mina lärare i grundskolan i skobänken och peka på dem med en linjal. men... jaja, inte intresserad? gå isåfall inte in Här, här, här eller här = farliga grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar