söndag, mars 06, 2011

Här är de sämsta ursäkterna vid sen ankomst

Din ursäkt till chefen handlade troligen om att du sovit alldeles för lite, eller att du försenats på grund av trafiken. Enligt en undersökning från amerikanska Careerbuilder.com
Därutöver är det dåligt väder, eller barnen som ska lämnas till skolan och dagis som får klä skott för att vi inte passar tiden. Men även problem med de kommunala färdmedlen, svårigheter att hitta något att ha på sig och trilskandes husdjur får komma med på listan över de vanligaste ursäkterna. (E24)
E24 har suttit och knåpat ihop de "10 galnaste ursäkterna till sen ankomst till jobbet" eller what ever...
Såhär ser deras lista ut:
”Min botoxbehandling tog längre tid än jag hade förväntat mig.”
”Jag blev attackerad av min katt.”
”Föreningar i kommunaltrafiken sinkade mig. /Busschauffören"
”Jag fick inte tillräckligt med sömn, eftersom min pojkväns fru kastade ut mig ur huset”. "Jag kunde inte använda bilen på flera timmar på grund av att den invaderats av en bisvärm och jag fick vänta tills de flugit vidare”.
”Jag visste att jag redan skulle bli sen så jag tänkte att det därför var lika bra att stanna till och köpa munkar åt allihopa”.
”Mitt hår gjorde ont på huvudet”
”Mitt karma är inte i fas idag”
”Jag är inte sen, företagets klocka går fel”. (E24)
För det första: vafan, detdär är bara 9 ursäkter!" vi blev snuvade på den sista, dålig stil asså!
För det andra: lagom usla.. därför har jag gjort en egen liten lista för er tidsoptimister:
"jag har en hemsk chef så jag hade ingen lust att komma idag"
"jag hittade inte några byxor när jag skulle klä på mig i morses"
"Det var många som ville köpa kaffe påväg hit"
"rymdfärjan ville inte starta så jag var tvungen att ta trejulingen"
"Det var motvind"
"Alla frågade efter min autograf"
"Min tidsmaskin kronglade igår"
"Jag har gröna strumpor på mig..."
"Jag gick i sömnen och vaknade i Danmark"
"Jag är egentligen stålmannen, och var tvungen att rädda några i morses" (Edvin)
Egna förslag?

2 kommentarer:

  1. To ganske vanlige:
    "Jeg visste ikke at det var blitt sommertid"
    "Jeg var sjuk og ville bli hjemme, men på grunn av min høye moral kommer jeg likevel"

    En litt drøyere, men ikke uvanlig:
    "Jeg hadde morgenknull med min fru, men så tok det så jakelig lang tid før det gikk for oss"

    SvaraRadera
  2. Jeg så på VM, og ville se alle svenskene komme i mål :-D

    SvaraRadera