onsdag, mars 30, 2011

Torskat sönder

varför är torsken en torsk? och då syftar jag inte på fisken utan sexköparen. Emmy Rasper presenterade i brunchrapporten i torsdag´s en teori om att efter år av dålig självkänsla bryts självförtroendet ner och man ser enda vägen till kärlek är att köpa en annan människa. detta vora ju förödande då:

Typiske sexköparen är en vanlig Medelsvensson (uppdrag granskning)
jag kan på ett sätt tänka mig detta med. Att efter år av nötning från medias och samhällets bild av hur manlighet definieras finns det ingen självkänsla kvar. och eftersom det inte är accepterat av samhället att män pratar om dethär, med varandra eller med andra, så finns det ju ingen lösning på problemet.

Jag vet, jag målar upp sexköparna lite väl mycket som offren, och de har ju fortfarande ett fritt val. Jag tycker absolut att det borde vara olagligt att köpa sex, men att straffet borde innebära mer psykologisk hjälp. jag är inte direkt insatt i hur sexköpare döms i sverige men eftersom problemet kvarstår kanske det inte är på rätt sätt vi dömmer.

Men när det väl hänt är det ju ändå försent, borde vi inte då jobba mer i förebyggande syfte för att utrota torskarna? eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar