lördag, januari 29, 2011

Tillfälligt avbrott, Sexualitet: mer kultur än biologi

För en vecka sedan bestämde sig min dator för att strejka, så därför har jag varit lite off de senaste dagarna. Men jag har lämnat in datorn så jag väntar bara på ett samtal om att jag ska få tillbaka maskinen så snart som möjligt.

Så under veckan har jag spånat runt och tänkt tankar om allt möjligt och jag kan säga såhär: kommande inlägg kommer bli jävligt bra. Som marcus Birro, så fort lite han själv blir lite kritiserad går han i  stortwitter-strejk (tvivelaktig jämförelse, jag vet...) Men än får jag hållas tills min och datorns relation reparerats. Det värsta som skulle kunna hända är att mobilen med alla mina anteckningar skulle gå sönder och därmed alla geniala idéer.

En liten frågeställning som jag ställt mig själv är om jag ska göra upp en agenda för bloggandet, alltså att jag publicerar topplistor på söndagar, nyhets-satir på tisdagar, fredagsmys på fredagar etc. eller om jag bara ska köra på spontant och skriva vad jag känner för.

Oavsett så kommer bloggen vara värd att läsa därför kan jag rekommendera bloglovin (länk i spalten till höger). jag tycker i alla fall att det är en pina att behöva kolla alla bloggar, därför använder jag bloglovin så får jag veta varje gång någon av de bloggar jag följer publicerar något nytt. Snabbt och enkelt.

Jag vill tipsa om "ligga med p3" som går på kvällen vardagar mellan 23:03 till midnatt, vilket är ungefär då jag lägger mig till sängs, häromdagen såg rubriken ut såhär:

 Liv Strömquist: Sexualiteten är mer kultur än biologi

Liv Strömquist är serieskaparen som i sina serier ofta vänder och vrider relationsnormer och samhällets syn på vår sexualitet. I hennes senaste album "Prins Charles känsla"  fullkomligt dissekerar hon tvåsamheten och försöker reda ut varför fenomenet fått en sådan stor makt över våra känslor. (ligga med p3)
här är några av de ljudklipp du kan höra på sidan.

Mer om sexualitet i ligga med p3 här
Liv strömqvist kan man annars höra i tankesmedjan i p3, mån-tors kl 17. (satirprogram)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar