söndag, januari 02, 2011

teoretisk inne/ute-lista

Jag har ingen "inne/ute-lista". om jag rent teoretiskt skulle
haft en så skulle den just idag sett ut någonting såhär:


















Ute
SJ (Ett lotteri där eventuella vinnare belönas med en resa mellan två svenska orter enligt en förutbestämd tidplan och på en överenskommen komfortnivå. Förlorarna tvingas tillbringa timmar i väntsalar, på perronger eller ombord på de spelpjäser (så kallat tåg) som av slumpen tvingats ”stå över ett slag”. jag tänker inte klaga på SJ som tydligen inte vet om att det blir vinter varje år. nej, men vet inte svenska folket om att det blir vinter varje år? Sluta åk tåg på vintern då! som tur är har jag inte såhär otur med mitt resande!)

Julian Assange (jag förtsår inte varför många tycks tro att han är synonym för wikileaks, jag är positivt inställd till wikileaks men att människor tror att anklagelsena mot honom är av något politiskt skäl gör mig frustrerad.)

Inne
Wikileaks (jag tycker om ideen om en fristående organisation som anonymt kan publicera dokument och andra handlingar och därigenom sätta press på beslutsfattare samt öka yttrandefriheten i hela världen.)

Svensk musik (helt galet hur mycket bra musik senaste året som produserats av svenska artister, topplistorna domineras totalt av svenska talanger. Lite stolt blir man över våran svenka musikkultur.)

Julmust (underskattad dryck, borde säljas året runt anser jag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar