måndag, januari 17, 2011

Naiva barn

Tidigare idag tittade jag ut genom bussen där jag satt och drömde, bussen stannade utanför en skola där barn från grundskolan gick på. Det som irriterade mig när jag granskade de omogna ungdomarna var att de försökte vara vuxna... Inte på det viset att de diskuterade jobbavdrag och naffsade på vaniljsnäckor till sin espresso. NEJ, de töntiga barnen rökte! Barnen gick runt med en cigg mellan pek- och långfingret som om detta vore det mest vuxna på jorden.
Något som jag tyckte var förvånande med barnen var även att de inte alls släppt ifrån sig sitt barnsliga sätt, de knuffades, skrek och sprang runt omoget som om den giftiga rök de andades ut skulle väga upp till någon sorts neutralitet i omogenhet.
 
Här hittar du ett ljudklipp från brunchrapporten
om vilka barn man ska hålla koll på under 2011 

2 kommentarer:

  1. Jag slås inte utav intrycket att du passerat de 70 och finner det därför mäkta ironiskt hur du uttrycker dig och förhåller dig till "de töntiga barnen" (vilket för övrigt är ett stycke intressant lingvistik i sig).
    Gissar på att du är en supermogen grabb som går på gymnasiet eller nyligen slutat och som vet allt om livet och har så goda värderingar så.

    SvaraRadera
  2. Hej filippa,
    Att jag går i gymnasiet är helt korrekt men att jag skulle anse mig mer mogen än andra jämnåriga stämmer dock inte. Jag ligger troligtvis under genomsnittet. Jag kan absolut inte allt om livet, men ska det hindra mig från att utrycka min åsikt kring de saker jag observerar? Nejdå. Sen tror jag tror aldrig att jag har träffat en människa som tycker sig inte ha goda värderingar, det är väll en väldigt subjektiv bedömning men har du? tack för din kommentar.

    SvaraRadera