söndag, april 24, 2011

Världens mest hatade familj

"The Most Hated Family in America" är titeln på en serie klipp på youtube om... Amerikas mest hatade familj. mest av en slump hittade jag serien genom ett blogginlägg på "ligga med p3". Genom rubriken undrade jag vad det var för familj och varför i hela världen man går så långt till att kalla dem mest hatade i USA.

Först tänkte jag på familjen Osbourne, troligtvis för att det stod familj, och inte person, sekt eller kyrka. Då hade jag nog inte tänkt på familjen osbourne. Men när det nu stod familj tänkte jag på den enda familj som jag vet har fått mycket mediautrymme och gör galna grejer.




Men så var det inte. Det handlade om en familj som driver en extremistkonservativ församling, och deras filosofi går ut på att gud hatar homosexuella. På dagarna åker de till begravningar för soldater som stupat i krig för att demonstrera att gud straffat dem för att de lever i ett land som accepterar homosexuella.

Det är ganska så svårt att ta dem på allvar. Jag sitter konstant och väntar på att någon ska säga: vi bara skämta. Men det kommer inte... Istället fortsätter de med det underliga skådespelet om sina märkliga föreställningar.

Jag ser heller inget syfte med vad de håller på med. för hon säger själv: de försöker inte rädda några själar till kristus. så... Varför gör de detta? Jag tror inte att det finns någon familj i hela världen som är mer hatad, därför att denna familj har fått så mycket uppmärksamhet och har så extrema åsikter att det knappt finns någon som skulle hålla med dem. därför är de den mest hatade familjen i världen.

detta är en serie på 8 delar, de har även varit med i "the tyra bank show"

2 kommentarer:

  1. vem vet, kanske de har en poäng. Man ska inte alltid acceptera att det man själv tror och tycker är rätt.

    SvaraRadera
  2. @snoppkaka: Men det är ju precis det som dem gör? De påstår ju att alla som inte delar deras tro kommer till helvetet. jag anser att de har fel, men visst... De får fortfarande ha sina åsikter.

    SvaraRadera