torsdag, april 21, 2011

Det vanligaste lösenordet

Har du kanske det vanligaste lösenordet? Chansen är stor, just för att det är det vanligaste lösenordet...
123456... förvånad? Kanske inte så mycket. På listan över de 50 vanligaste lösenorden hittar vi ganska många sifferkombinationer som går i följd, vi hittar även abc123 ganska högt upp i listan. Dålig fantasi? Välj inte password eller lösenord ändå... det är ganska många som gjort. Listan är från december 2010 och är inte specifik för sverige. Men har man något av orden i listan borde man nog ändra lösen. här finns fler listor.

Nu är jag tillbaka från Spanien. Jag vände på dygnet, brännmärktes av solen och åt jordgubbar. Men när jag väl i Sverige satte mig vid datorn möttes jag av en mindre trevlig överaskning. Spotify ska börja ta betalt för den tjänst jag använder. eller... spotify open kommer vara begränsad från maj i år, max 5 gånger får jag lyssna på varje låt, och max 10 timmar i månaden. det blir nog att gå över till grooveshark, Wimp eller skaffa unlimited på spotify.

Egentligen kanske detta är positivt, vi i europa har blivit så bortskämda att få all musik gratis. det är ju därför inte spotify slagit så hårt i USA, de är redan vana att betala för streaming-tjänster och då finns det bättre alternativ. Det är smart av spotify och kanske är det värt en 50-lapp i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar