fredag, februari 18, 2011

Jag kommer- V Maggio

Låten "Jag kommer"(på spotify) av Veronica Maggio, vad handlar den om?
Låt mig citera några rader ur hennes text:
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen
Jag faller
Faller

Du och jag nu
Du snälla vänta, vänta, håll ut

Tio tusen meter upp i luften ser jag allt så klart
Jag vet att hon är söt, men det måste bli du och jag
Du och jag

För,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer - jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu
Du, håll ut

är det bara jag som är säker på att det handlar om en sexuel aktivitet
hon sjunger om i sin refräng?

eller vad skulle det annars handla om att hon gör tio tusen meter upp
i luften? I taxin? i trappen? i hissen? och i hallen?

Här är en intervju med Veronica maggio i p3 populär

och HÄR förklarar hon i en intervju att låten har dubbla budskap.

3 kommentarer:

  1. likaså oskar linnros låt debut ;)

    SvaraRadera
  2. jovisst med skillnaden att Veronica Maggio inte erkänner det, medan Oskar snarare skryter om vad hans låt handlar om.

    SvaraRadera
  3. någon som minst sagt skryter är ju Akon och The Lonley Island med låten "I just had sex"

    SvaraRadera