söndag, maj 01, 2011

Världens sämsta hotell

Jag upptäckte idag på TV3 en serie jag inte hört om förrut. Först trodde jag att det var ännu en serie enligt den hotelltrends som härjat, allt från konferensresan till att kändisar inreder hotellrum. men dock insåg jag att detta inte bara var en tröttsam hotellserie..

Det handlar, liksom "I en annan del av köping" och "Elvis i glada hudik" om utvecklingsstörda, som praktiserar på ett hotell. Men grejen att de ska praktisera och jobba har de inte riktigt fått med... Eftersom en av de handikappade står och målar blommor på en dörr, en som är kock vägrar göra tråkiga saker och en som drar skämt som "två apelsiner var på en skärbräda, sen blev de fruktsallad"...

Jag ser det bara som massa reklam och pengar till hotellet som tar åt sig uppgiften att ta hand om några handikappade under tiden kamrerna är på. När serien är slut kommer ju knappast hotellet låta praktikanterna vara kvar...

Men... Hur skulle motsaten se ut? Alltså världens sämsta hotell ut? Ett hotell drivet av ett gäng utvecklingsstörda med några praktikanter som inte är det...
Kan du se det framför dig? Världens sämsta hotell... Platsen där du inte förstår ett ord av personalen, där du kommer sjunga barnvisor på morgonsamlingen och där maten är kryddad med alla möjliga hemliga "ingridienser"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar