måndag, maj 30, 2011

Facepotify

Enligt Forbes uppgifter ska den nya tjänsten innebära att en Spotify-ikon placeras på startsidan och gör det möjligt att lyssna på musik direkt via det sociala nätverket. Dessutom ska Facebook-vänner kunna lyssna på samma musik samtidigt. (SVD)
enligt ryktesvägen planeras alltså ett samarbete mellan nätgiganterna där man ska kunna lyssna på musik genom facebook
Facebook kommenterar inte uppgiften som baseras på anonyma källor. (DN)
Spotify själva har inte kommenterat uppgifterna. En talesperson som Forbes varit i kontakt med säger sig inte ha någon kännedom om uppgifterna. (SVD)
Så det är inget offentligt än... men i mitt huvud låter det mycket troligt att Spotify och Facebook skulle fortsätta sitt samarbete. dock vet jag inte hur jag gillar iden om att ytterliggare personlig information kommer samlas i den enorma ghettobanken av personliga uppgifter i Facebook.

Jag har även läst om att Spotify kommer lanseras i USA, vilket jag inte tror kommer slår så stort som här, för att i USA är de redan vana vid att betala för Streamingtjänster och då finns det bättre alternativ än spotify.

Själv använder jag spotify mycket sparsamt sedan en månad tillbaka, då användandet begränsades. jag använder spotify för att hitta ny musik och att lyssna endel, spotify ger mig sporadiskt nya timmar så jag är nöjd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar