måndag, maj 09, 2011

Domare jagade - av föräldrar

Ett helt knattelag med åttaåriga fotbollsspelare i Malmö har stängts av från spel resten av vårsäsongen. (DN)
Nu tänker säkert ni, "oj har de i gemensam trupp mördat ett motståndare eller inte lyssnat på dommarens beslut?" men NAJ, det är inte ens något som de 8 åriga spelarna gjort... "vad nu?" Kan jag läsa av från era förvånade ansikten, det är föräldrarnas fel.
Anledningen är att spelarnas föräldrar jagat och hotat en 16-årig domare efter ett felaktigt domslut.  (DN)
Ser ni det framför er? En hord av föräldrar som jagar likt zombies en 16-åring med visselpipan i munnen, det är ingen vacker syn, lite rolig om det nu inte hade varit på riktigt...

Så barnen fick ta smällen för föräldrarna, likt jesus på korset för människorna... Inte för att de valt det, men ändå... Jag skulle tro att de flesta tycker att det är fel att bestraffa barnen när föräldrarna beter sig som apor...  så nog med det... Man borde straffa föräldrarna punkt. förslag?

Det har gått 129 dagar av året, våren har anlänt och det är europadag vilket jag har firat genom att göra det jag brukar för att fira en högtid jag inte visste om, att inte göra någonting utöver det vanliga...

men denna måndagen är inte riktigt som alla andra, jo jag vilade ögonlocken en ganska lång stund under matten och skolmaten var som den brukar: inte helt tillfredsställange. men det är en sak som skiljer denna dag från andra... jag fick igår besök av två tanzanianer som nu ska bo här i två veckor. det är två grabbar (19 och 25 tror jag) som i ett sammarbete med kyrkan följer arbetet här i sverige, och under två veckor ska de bo här.. Peace

1 kommentar:

  1. Jag kan verkligen se det framför mig... Föräldrarna kanske borde ha fått betala böter? Jag hade iallafall varit livrädd om jag hade varit den som blev jagad.
    Tja, om dina tanzanianer fyller år flera gånger så får du ju alltid massa tårta ;)

    SvaraRadera