måndag, maj 16, 2011

Det kostar 5 påsar chips

Eller 150 spänn, kronor, riksdaler... Det kanske är lite svårt att översätta kronor till antal påsar chips, om så är fallet kan jag tipsa om SL-index där du kan byta valuta snabbt och kvickt ;)

Nu tänker ni kanske "vart skjutton kommer dethär ifrån?" Men lugn, jag ska nu supersnabbt gå igenom vad som hänt... Torbjörn Rosdahl (M) kommenterade i onsdags höjningen av priset på SL-kortet (kollektivtrafikkort i stockholm) med att "hundra kronor, det är tre chipspåsar." Vem herr Rosdahl är, är egentligen irrelevant, han är snubben som gjorde världen i behov av en chips-kalkylator. Men att vi nu har fått ett nytt fredagsmys-ränkesystem är intressant. Dock är det intemånga som är fans till uttalandet, men det kan ju även bero på att SL-kortet blivit dyrare. så...

Av anledning av detta tänker jag börja med ett nytt räknesystem... korvar! För enkelhetens skull så räknar jag korv med bröd, typ då 10 kr. Alltså kan man säga att höjningen av SL-kortet är tio korvar. Spread the word! Varmkorv kommer ta över världen!
Har du ett bättre förslag på ett nytt räknesystem?

3 kommentarer:

  1. Alltså du är ju för underbar, från och med nu tänker jag också räkna i korvar. Korv är bäst. Helt enkelt korv-lipstick-bra. :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om pris men jag gillar att räkna i trampoliner (ända till 10an) när jag försöker tänka hur högt nåt är.

    SvaraRadera
  3. @snoppkaka - om det funnits en gilla knapp här, så hade jag gillat* din kommentar ;)

    SvaraRadera