måndag, december 13, 2010

Trafficing - Kamikaze

Från och med idag kommer en komiker, en programledare och en musiker sitta inlåsta i en glasbur och sända radio utan mat och sömn i många dygn... hur bra kommer det bli? Inte jätte kanske. Fast Musikhjälpen är ju ändå för en god sak: "Barn är inte till salu". för 50 svenska riksdaler kan man önska en låt. så om du sitter och känner dig omåttligt generös, önska en låt? men tänk för attan på oss andra som sitter och lyssnar önska inte nån skitlåt nu! <ge ett barn en fisk, så har den mat för dagen. spärra in en torsk, och du har tagit ett steg för att stoppa barnhandeln>

På tal om slöseri så råkade någon spränga sig i stockholm. en klantig självmordsbombare. kanske har jag fel men jag trodde att meningen, syftet, målet för en självmordsbombare var att typ skada så många som möjligt. kan man då säga att han misslyckades? bra det. På Rapport är det en man som säger att det i koranen står att om man tar sitt liv hamnar han i helvetet. självmordsbombaren hade nog inte läst just det stycket.

(uppdatering 14/12) hallå! jag trodde att prodramledarna skulle sitta inlåsta i buren utan mat eller sömn i flera dagar. men så var det tydligen inte. de får ju mat! jag känner mig lurad, besviken men jag kommer ändå önska en låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar