torsdag, december 30, 2010

Kött i plasttrutar

Jag stod längst fram i kön framför
citygross stora dörrar. Även om
det var tidigt på morgonen och
affären inte än öppnat så hade
mycket folk samlats utanför
portarna. Jag tryckte mitt ansikte
mot fönstret och gluggade in
genom fönstret, arbetarna sprang
runt och slängde högar av specialvarorna mellan sig. Anledningen till varför det var så mycket folk som hade samlats var för att specialpriset var kött, för 5kr/kilot. Inne i värmen langade arbetarna plasttrutar av köttfärs och staplade dem i högar bara några decimeter från mig. på etiketterna kunde jag läsa allt från knorrar och klövar till hjärtan och lever. Men det låg även vanligt nöt- och fläskkött. Dörrarna öppnades och folk började välla in, men jag var först. Jag greppade plasttrutar så många jag kunde bära och begav mig till en annan hylla. Jubel och skrik blandades i ett öronbedövande såll. Jag tittade ner mot mina varor och ögnade igenom etiketterna för att se vad jag fått med mig i paniken. Till min förskräckelse hade jag fått med mig något som jag definitivt inte ville ha. Jag springer tillbaka och byter ut några av köttrutarna jag håller i innan jag knuffas undan av massorna som väller in genom porten.

Allt är en dröm, en galen dröm. och såhär står det om dörrar som öppnas i min drömbok:
Drömmen kan stå för en personlig utveckling eller nya möjligheter som erbjuds.

2 kommentarer:

  1. du kanske får sommarjobb på citygross :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha du och city gross... Jag tycker den verkar läskig. Skriv mer om drömmar, det här var kul

    SvaraRadera