fredag, december 24, 2010

God jul + övrigt

GOD JUL + övrigt. (en fånge som skrev ett julkort från kumla denna julen.) effektivt tycker jag, får ju med mycket i det meddelandet.


Jag antar att de flesta har sett "musses jul" kl 3 på julafton. julhälsningen från piff och puff anser jag är helt vriden. pluto framstår helt klart som Antagonisten medan ekorrarna och musse framstår som "god". jag menar att klippet helt klart är feltolkat. studera klippet och märk att piff och puff provoserar pluto redan från början genom att kasta en nöt på honom varefter de gör narr av honom. och vem var det egentligen som högg ner och tog deras gran? jo musse? pluto är inte alls ond, snarare trogen sin matte, pluto kommer med kulor och hjälper musse klä granen. vem är det som inte är pålitlig? vem byter helt uppenbart sida och tvivlar på pluto när han försöker förklara sig? jo, musse såklart! pluto är för faan en hund. han visste väll inte att ekorrarna var vänliga, det kunde lika gärna varit två små sorkar eller råttor, osannolikt jag vet men det är inte poängen... piff och puff är det som tar konflikten till den nivån att de börjar kasta julgranskulor på pluto, och vem är det då som kastar sig för att rädda kulorna mot en säker död? jo: pluto. sedan är det ändå han som får skulden när allt går snett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar