lördag, november 13, 2010

lyckligast

Ibland på morgonen när jag sitter bekvämt, ser landskapet skifta utanför rutan på bussen och lyssnar på vad de säger i radion kan jag komma på mig själv med att njuta. Asså, verkligen le åt hur skönt det är att åka buss. Det är helt klart något av det bästa som finns. Dendär: jag-behöver-inte-göra-något-för-jag-kan-inte-ta-mig-härifrån-ändå-känslan som roterar i huvudet får mig att bli lugn, Inga krav eller tvingande uppgifter. Jag känner mig även som mest kreativ när jag sitter på bussen.

Men det är ju en av de fyra ”B:na” (idébok av Fredrick Härén s 214) … platser där man är som mest kreativ:

Bars
Bathrooms
Busses
Beds

det stämmer på mig i alla fall, jag har papper och penna vid nattduksbordet, ifall jag skulle komma på en superidé efter att jag vaknat eller så..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar