söndag, november 07, 2010

10 000h

hej, vad gör du en stjärnklar natt som denna? visslar du under den stjärnklara himlen, bakar kanelbullar eller skriver du din självbiografi kanske?

hej! ikväll/natt känner jag ångest och oro över hur lite jag fått gjort. jag har läxor som ska göras, prov som ska pluggas inför men ingen tid till det. jag känner mig även väldigt manisk ikväll, funderar på att vända på mitt liv, börja med något nytt som jag kan ägna några år på för att bli proffs medans jag är kan göra detta, innan jag blir för gammal. för ärligt talat, jag kan inte bli världens bästa fotbollsspelare eller författare. även om jag inte känner så stor lust att bli just det.

Men kanske jag ska sattsa lite på att bli fotograf, världsbäst på blindskrift eller sätta upp ett mål att kunna gå jorden runt på händerna. svårt, det är jag vertygad om. men jag har läst någonstans att 10 000 timmar.
10 000h är gränsen för att bli bäst/proffs. och det gäller innom allt typ, även om det handlar om plastikkirurgi, jonglerande, violinspel eller golf. 10 000 h, det är väll typ 6 h om dan i 4 år va? tänk vilken berikad värld om alla som spelade wow skulle istället ängnat sig åt något helt annat, vad som helst. (inget illa om wowspelare världen över). jag är inte riktigt säker på 10 000h grejen. med jag vet var jag läst det, ska bara hitta källan. men det får bli ett annat inlägg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar