måndag, juli 11, 2011

vilka tankar tänker jag?


















Ibland svävar tankarna iväg... Underligt uttryck men det är väl den bästa beskrivningen, som när man släpper ner en droppe karamellfärg i ett glas vatten... När jag tidigare idag åt frukost, närmare bestämt rostat bröd, upptäckte jag att det inte fanns det där brödet som ni vet är gjorda för brödrosten. Istället fanns bara brödet som är lite tjockare, fylld med nyttiga grejer.

När jag senare försökte få ur brödet ur brödrosten var det lite av en kamp, självklart vann jag men jag kom att tänka på... Borde det inte finnas brödrostar där man själv ställer in måtten för rosthålet. för är hålet för stort går det ju bara åt massor av värma som går ut i rummet, och om hålet är för litet kommer inte brödet i/ur.

Annars borde det ju finnas brödskärare, typ som grejen man skär ägg i skivor, fast för bröd, som är perfekt anpassade för en modell av brödrost som hör till den brödskäraren. Då hade man ju bara behövd köpa limpor...

Fast det kan man ju göra ändå, och sedan skära brödet i perfekta skivor? Men vilken kniv är just för bröd? Är det det där långa med taggar? Det kanske är en bra lösning, men en sådan har vi ju hemma. Och den kniven trasar ju bara sönder brödet... Man måste väl ha en ganska vass brödkniv antar jag. Men hur slipar man en sånn? Det går väl inte med en vanlig knivslip? Det kanske är något att uppfinna och tjäna massor av stålar på!

1 kommentar:

  1. nånsomharTRÅKIGT11 juli 2011 kl. 23:53

    Eller så grillar man bara brödet på en öppen eld, som man gjorde på den gamla goda tiden.

    SvaraRadera