tisdag, juli 12, 2011

Ever since I was eight or nine

jajamensan... jag kör ett utdrag ur en låttext som titel. varför? jo, den raden är den första i låten "shoreline" av Anna Ternheim. Jjag har försökt lära mig låten i veckor nu på piano så just den första meningen har jag sjungt oändligt många gånger, dock hittar jag inga noter. endast texten och ibland accord.. men annars är det ganska svårt. Jag har suttit framför youtube och försökt lära mig denna film men det är inte lätt förstås. om någon har något tips på någon sida där man kan hitta awesome noter etc?

Jag vet om att jag på min lilla appleprodukt har garageband där jag kan få lektioner, och jag har några böcker som säkert skulle funka... men de lektionerna verkar ganska trista. och jag vill ju lära mig vissa speciella låtar så...

För den som kommit ännu kortare än mig i sitt pianospelade kan jag tipsa om att härma youtubefilmer.. där finns mycket att lära sig av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar