torsdag, september 29, 2011

Från och med imorgon när jag fyller 18 år

Blir Myndig inför lagen
Jag får se NC-17 filmer, t.ex. filmer med nakenhet och synligt sex, grov skräck med mera.
Får köpa tobaksvaror
Får rösta i politiska val och nationella folkomröstningar
Kan gifta migFår dricka all typ av alkohol på restaurang och köpa lägre alkoholhaltiga drycker samt cigaretter i butik
Kan skaffa körkort för personbil, lastbil och motorcykel
Får ta smslån
Är inte längre välkommen på BUP (jag har gått på BUP:( )
Kan skaffa pass utan förälders medgivandeFår jag starta upp ett konto på tradera
Är jag inte längre välkommen att ringa BRIS (jag har aldrig fått ringa BRIS:( )
Kan jag bli supersvarare på 118100

både positivt och negativt när jag nu passerar en milstolpe i livet med destination döden..

1 kommentar:

  1. lipstick-korv-awesome29 september 2011 kl. 21:57

    ALLTSÅ GRATTIS SÅ JÄVLA MYCKET I FÖRSKOTT! BÄST <3

    SvaraRadera