söndag, augusti 21, 2011

Så lyder tronarvingens namn

The Royal Court of Sweden announced today the the Crown Princess Couple is expecting their first child. The birth is expected to take place in March of 2012. No changes in the schedule of The Crown Princess's public engagements are planned during the fall of 2011. (SVD)
Ett långdraget kungligt PR-jippo har påbörjats för att undsätta monarkin, kronprinsessan har en växande tronarvinge i Magen som ska ge den svenska monarkin ytterligare stöd från folket. Inte för att jag har någon nära relation eller ens bryr mig, men grattis ändå, det är väl vad man brukar säga antar jag.

Varför säger man det egentligen? Gratulerar... det är ju inte direkt en bedrift att få en bulle i ugnen? Och det är ju inte direkt något man borde vara glad över, man har skrivit på något osynligt kontrakt att man ska ta ansvar för en annan individ i arton långa år. Borde man inte säga "jag beklagar"? För att du måste dras med en bajsande, skrikande och vägrande svans tills du inte kommer ihåg hur det var att vara utan den. Jaja, många säger ju att det är "fantastiskt" eller nått, kanske min syn förändras när jag blir lite äldre?

Så, vad ska barnet heta? Man kan ju då utgå från att namnet kanske ska vara:

  • "Kungligt" alltså typ Carl, Birgitta eller Christina
  • Passa med efternamnet Bernadotte(och för snygga initialer); Louise Bernadotte (LB)?
  • Jäkligt coolt så alla avgudar namnet, typ jesus eller Edvin
  • Passa tillsammans med syskonnamnen: Victoria, Carl Philip, Madeleine och Henrik

Visst kan man tänka så, men jag tycker trean trumfar alla. För om t.ex. barnet skulle få namnet Gud Bernadotte så kvittar det att initialerna blir GB. Jag såg några förslag på faceboken... Och mina favoriter är: Optimus Prime, Oljebolag och Republica.
Så länge det inte är något gammalt beprövat inom kungafamiljen så är jag nöjd. Annars tycker jag Severus (Snape) Bernadotte, Skalman Bernadotte eller Jack Sparrow Bernadotte funkar..

Egna förslag? för om du tror att du har rätt, kan du faktiskt gissa namnet och vinna en slant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar