var tredje tåg var försenat under december månad 2010, ingen statistik man vill skryta med skulle jag tro.
– Det är förfärliga siffror. Precis som på vägarna så måste man ploga. Tågen måste åka efter plogloket på järnvägen och då blir det förseningar, säger Trafikverkets järnvägschef Tommy Jonsson. (aftonbladet)
jaja, skyll på vädret. ni hade kanske kunnat förutse att det skulle bli snökaos? din polare säger ju att ni var förbereda till max iår?
– Vi har aldrig varit så väl förberedda som inför den här vintern, ändå har vi inte räckt till, säger Trafikverkets generaldirektör Gunnar Malm. (aftonbladet)
okej. men vet du Gunnar, nu kan du tjäna en hacka på att tågen inte kommer fram. jo, det är sant!
– Tågresande och förseningar är en stor grej som påverkar många, och därför tror vi att det kan nå ut och intressera andra än de som normalt spelar på till exempel sport, säger Andreas Gillberg, Nordenchef på Ladbrokes. (svd)
stor grej? nu överdriver du. hehe, det har jag inte märkt alls (observera sarkasm). men det är ju ändå lite roligt! så, varför tog ni fram detta som spelsport, andreas?
– Det kan vara som ett plåster på såren för de som åker tåget. Förlorar man efter att ha satsat på att det blir försenat kommer man åtminstone fram i tid, och om man blir försenad får man en extra slant, säger Gillberg. (svd)
hur det än blir så kommer ni tjäna pengar på andra människors olycka då? smart idé, inte helt nyskapande men ändå fräsch. så vad tycker då de som kör tågen?
SJ:s presschef Dag Rosander är inte förvånad över att man nu kan spela på bolagets tidtabell, och tror inte att det påverkar SJ:s anseende på ett negativt sätt. (svd)
Intresserade kommer även att kunna spela
live (sittande på tåget till och med), där oddsen ändras under resans
gång.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar